본문 바로가기
개발/Unity

유니티 - 3차원에서 점과 직선의 거리 (Find Distance between a Point and a Line)

by 피로물든딸기 2022. 12. 10.
반응형

Unity 전체 링크

 

참고 

- 3차원에서 점과 직선 사이의 수선의 발 구하기

- 임의의 다각형을 포함하는 사각형 구하기

 

다음과 같이 직선 AB에 임의의 점 C가 있고, 점 D가 있다고 하자.

 

이때 직선 AB점 D거리 distance의 공식은 다음과 같다.

 

 

유니티 C#으로 구현하면 다음과 같다. 

점 A 점 B로 만든 직선의 임의의 점 C따로 정할 필요 없이, 점 A를 선택하였다.

    float getDistancePointAndLine(Vector3 A, Vector3 B, Vector3 point)
    {
        Vector3 AB = B - A;
        return (Vector3.Cross(point - A, AB)).magnitude / AB.magnitude;
    }

 

Unity Plus:

 

Easy 2D, 3D, VR, & AR software for cross-platform development of games and mobile apps. - Unity Store

Have a 2D, 3D, VR, or AR project that needs cross-platform functionality? We can help. Take a look at the easy-to-use Unity Plus real-time dev platform!

store.unity.com

 

Unity Pro:

 

Unity Pro

The complete solutions for professionals to create and operate.

unity.com

 

Unity 프리미엄 학습:

 

Unity Learn

Advance your Unity skills with live sessions and over 750 hours of on-demand learning content designed for creators at every skill level.

unity.com

반응형

댓글